ROSTIT DE POLLASTRE AMB PRUNES I PINYONS

Un dels plats típics de la cuina catalana es el pollastre amb prunes i pinyons, a la meva família es feia sempre per Nadal, per després de l´escudella i carn d´olla, era un dels plats preferits del meu avi.

La veritat es que a la cuina del cap de setmana es quant mes improviso, sortim i quan torno remeno a veure que tinc a la nevera i al rebost, (per cert, les que sou de Barcelona no us perdeu l´exposició de Goya al Caixa Forum, si us agrada la pintura, es clar)

Jo aquest matí no tenía pinyons així que he agafat una bossa d´anous, però la recepta es la mateixa 


Cuixes de pollastre 
150g de prunes 
Una bossa de pinyons o de nous el que tingeu per casa
Un got de cognac o brandy
Mitja branca de canyella
Uns filets de safrà 
Una cabeça d´alls
Sal i pebre negre

Una hora abans de començar el dinar, poseu les prunes en un bol amb el cognac i deixeu.les hidratar.

Rostiu les cuixes en una cassola amb oli, una branca de canyella i una cabeça d´alls sencera i uns brins de safrà, si en teniu, aixafeu.los una mica amb el morter, resulten mes aromàtics.
Quan les cuixes estiguin rostides tireu.hi les prunes amb el cognac,  i els pinyons (si feu servir nous es el mateix procediment), deixeu reduir l´alcohol, abaixeu el foc i deixeu-les coure poc a poc a foc baix fins que estiguin al vostre gust.

Comentaris

  1. Ohhhh !!!!! Aquest si que m'agrada, el faré, em pensaba que era mes difícil de fer. Crec que ja t'he comentat que soc bastant nula a la cuina. Que tinguis una bona setmana.
    I la foto, quina pinta !!!!,nyam,nyam.

    ResponElimina
  2. que pinta! ese pollito se desharma solo! el dulzor le debe dar un gusto muy bueno.

    ResponElimina
  3. mmm, hace mucho que no posteás, espero que esté todo bien y pronto vuelvas al ruedo :)

    ResponElimina
  4. Marta em consta per l'escriptori que has fet una nova entrada, però al entrar al blog no em surt. No se si es un problema meu o no, ja em diràs, una abraçada.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars